středa 16. května 2012

Koncert This Town Needs Guns 15. 5. 2012 - Chapeau Rouge


Včera večer jsem byl na koncertu kapely, za jejíž objevení vděčím pouze a jenom Internetu: tam jsem narazil na zvláštně nazvaný žánr math rock, zadal tento řetězec do YouTube a pustil si jedno z prvních videí ve výsledcích a pak už to šlo rychle... A jako by toho nebylo dost, i o koncertu jsem se dozvěděl díky Internetu (přesněji řečeno last.fm). A musím říct, že jsem za to opravdu vděčný.


Celá akce s konala v klubu Chapeau Rogue na Praze 1. Musím přiznat, že podle umělecky zpracované mapy na jejich stránkách jsem měl docela problém místo najít, nicméně po pár minutách se zadařilo. Vstupné bylo adekvátních 280,- Kč, prostředí v klubu stylové a akustika na jedničku.

Před hlavním bodem večera se představila předkapela Steakhouse Orchestra. Vůbec jsem je neznal a příjemně mě překvapili. Poslechněte si pár jejich skladeb a pochopíte.

Po asi hodinovém vystoupení pak přišli na řadu This Town Needs Guns. A to, co jsem viděl a hlavně slyšel, mi vzalo dech. Mám docela naposlouchané jejich album Animals, a tak jsem věděl, co asi čekat. Myslel jsem, že budou hrát skladby jen z tohoto alba, ale naštěstí jsem se mýlil. Představili totiž asi pět skladeb z chystaného nového alba a pokud můžu soudit, myslím, že bude ještě lepší než Animals. Při samotném hraní člověk musel žasnout nad opravdu vysokou úrovní techniky hry především hlavního kytaristy a bubeníka. Také vokály byly bezchybné, což bohužel opravdu na živých koncertech není samozřejmostí (viz RHCP a další).

Co mě ale překvapilo/zklamalo: ačkoli je kapela čtyřčlenná, většinou hráli jen tři a ten čtvrtý mezitím ladil kytary pro ostatní, což vypadalo dost divně. Taky mě mrzelo, že sice přivezli parádní trička, ale pouze velikosti M a S, takže nic... Poslední výtku si vysloužilo místní pivo - za cenu vyšší než třeba U Zlatého Tygra tu točili opravdu nedobrý Staropramen.

Kolem a kolem však byl koncert opravdu skvělý, myslím, že většina z asi 40 diváků si to užívala. Pokud budete někdy na TTNG zajít, určitě běžte, nebudete litovat!

Žádné komentáře:

Okomentovat